הקפדה על שגרת טיפוח פנים היא חלק חיוני בשמירה על עור בריא וזוהר. הטיפוח כולל פעולות  שמטרתן לנקות, לשמור על לחות העור ולהגן עליו מפני נזק. השוק מוצף בהיצע נרחב של מוצרים וטכניקות שונות וכדי להגיע לתוצאה האופטימלית לעור הפנים שלך יש להקפיד על שימוש במוצרים המתאימים לצרכים הייחודיים שלך.

איך מתאימים את המוצרים הנכונים?

 

בחירת המוצרים היא מכריעה וצריך להקדיש לזה תשומת לב, כי זה מה שיאפשר לשמור על עור בריא וזוהר, הנה הצעדים שיעזרו לך ליצור שגרת טיפול פנים מותאמת אישית:

 

 

מהו סוג העור שלך?

 

הכרת סוג העור שלך היא הצעד הראשון.

ארבעת סוגי העור הבסיסיים הם: שמנוני, יבש, מעורב ורגיש. 

 

שמנוני: עור שמנוני מייצר עודפי חלב, מה שגורם לסתימה של הנקבוביות ולפצעונים.

 

יבש: לעור יבש חסר שמן ולחות, מה שמוביל לקשקשים ולעור מחוספס.

 

מעורב: עור מעורב הוא עור שיש בו אזורים שמנוניים ואזורים יבשים, כאשר האזורים השמנוניים הם בדרך כלל באזור T (מצח, אף, וסנטר).

 

רגיש: עור רגיש הוא מגורה בקלות ונוטה לאדמומיות ופריחה.

 

לאחר שתקבעי את סוג העור שלך, תוכלי לבחור את המוצרים המותאמים לצרכים הספציפיים שלך.

 

שגרת טיפוח פנים

 

בחרי מוצרים בהתאם לסוג העור שלך:

 

בבחירת מוצרים, חשוב לחפש מוצרים שמותאמים לסוג העור שלך.

לדוגמה, אם יש לך עור שמנוני, חפשי מוצרים נטולי שמן שלא יסתמו את הנקבוביות שלך. 

אם יש לך עור יבש, בחרי במוצרים המעניקים לחות .

עור מעורב זקוק למוצרים שונים עבור אזורים שונים של הפנים.

 

היסודות:

 

ארבעת השלבים הבסיסיים של שגרת טיפול פנים הם:

ניקוי, טונר, לחות והגנה על השמש. הנה סקירה קצרה של כל שלב:

 

ניקוי: פעולת הניקוי מסירה לכלוך, שמן וזיהומים מהעור שלך. בחרי במוצר עדין המתאים לסוג העור שלך.

 

טונינג (Toning): התפקיד של הטונינג הוא  להסיר את כל שאריות הלכלוך והשמן, וכן לאזן את רמות החומציות של העור. חפשי טונר שהוא נטול אלכוהול ומותאם עבור סוג העור שלך.

 

לחות: לחות עוזרת לשמור על העור שלך לח ובריא. בחרי קרם לחות המתאים לסוג העור שלך ומרחי אותו אחרי הניקוי והטונר.

 

הגנה מפני השמש: הגנה מפני השמש היא קריטית כדי להגן על העור מפני נזקי ה- UV, הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור וסרטן העור. השתמשי קרם הגנה עם SPF של לפחות 30 ולמרוח שוב כל שעתיים.

 

מה עוד?

 

בהתאם למצב העור שלך יתכן ויהיה כדאי להוסיף צעדים נוספים לשגרת הטיפוח שלך. הנה כמה דוגמאות:

 

פילינג: הפילינג מסיר תאי עור מתים ומסייע לפתוח נקבוביות. בחרי בפילינג עדין והשתמשי בו פעמיים או פעמיים בשבוע.

 

מסכות פנים: מסכות פנים יכולות לעזור לייבש, להבהיר ולנקות את העור. בחרי מסכה המתאימה לסוג העור שלך והשתמשי בה פעם בשבוע.

 

סרומים: סרומים הם פורמולות מרוכזות המכוונים לבעיות עור ספציפיות, כמו קווים עדינים, כתמים כהים, או יובש. בחרי בסרום המתאים לסוג העור שלך ומרחי אותו אחרי הטונר.

 

טיפול נקודתי: טיפולים נקודתיים מיועדים לטיפול בפגמים ובפצעים בעור. בחרי טיפול נקודתי המתאים לסוג העור שלך ולהשתמש בו לפי ההוראות.

 

עקביות: כשמדובר בטיפוח העור, סוד ההצלחה היא בעקביות, זה המפתח לעור פנים זוהר ובריא. יש לפתח שגרה שאת יכולה לדבוק בה ולהקפיד עליה כל יום. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמשי באותם מוצרים באופן עקבי.

 

בדיקה: לפני שתנסי מוצר חדש, בדקי אותו על שטח קטן של העור שלך כדי להבטיח שאין לך תגובה אלרגית. מרחי כמות קטנה של המוצר על הזרוע הפנימית והמתיני 24 שעות כדי לראות אם יש תגובה.

 

התאימי לפי הצורך: העור שלך עשוי להשתנות עם הזמן, ולכן יש להתאים את שגרת הטיפוח שלך לפי הצורך. לדוגמה, אם את מבחינה שהעור שלך נהיה יבש יותר, תעברי למוצר עם לחות גבוהה יותר. חשוב גם לציין שהעור שלך זקוק למוצרים שונים בהתאם לעונה. לדוגמה: במהלך החורף, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בקרם עם לחות גבוהה יותר, בעוד שבמהלך הקיץ, ייתכן שתצטרכי קרם קליל יותר.

 

לסיכום,
פיתוח שגרת טיפול פנים לוקחת זמן וסבלנות, אבל המאמץ שווה את זה. על ידי הקפדה על ביצוע שלבים אלה ושימוש במוצרים המתאימים לסוג העור שלך, תשיגי עור בריא וקורן. זכרי להיות קשובה לעור שלך, להימנע ממוצרים לא מתאימים, ולהקפיד תמיד להשתמש בהגנה מפני השמש כדי למנוע נזק מקרני השמש המזיקות.

 

שגרת טיפוח פנים

 

שגרת טיפוח פנים לעור שמן

 

עור שמנוני דורש שגרת טיפול פנים ששולטת בייצור שמן עודף ומונעת פצעונים. הנה כמה טיפים ליצירת שגרת טיפול פנים לעור שמנוני:

 

ניקוי: השתמשי בניקוי עדין ללא שמן, פעמיים ביום, כדי להסיר עודפי שומן, לכלוך וזיהומים. הימנעי משימוש במים חמים, מה שיכול לעורר ייצור מוגבר של שומניות.

 

פילינג (exfoliation): בפילינג משתמשים פעם או פעמיים בשבוע כדי להסיר תאי עור מתים ולפתוח את הנקבוביות. בחרי פילינג עדין שאינו מגרה את העור שלך. 

 

טונר: השתמשי בטונר נטול אלכוהול כדי להסיר את כל שאריות השמן והלכלוך שנותרו. זה עוזר להידוק הנקבוביות ומכין את העור לקרם לחות.

 

לחות: אפילו עור שמנוני זקוק ללחות כדי לתחזק עור בריא. בחרי קרם לחות קל, ללא שמן שלא יסתום נקבוביות.

 

הגנה מפני השמש: השתמשי בקרם הגנה קל משקל, נטול שמן עם SPF של לפחות 30 כדי להגן על העור מפני נזק UV.

 

טיפול נקודתי: עבור פצעונים, השתמשי בטיפול נקודתי עם חומצה סליצילית או בנזואיל פרוקסיד כדי לייבש את הפצע ולהפחית דלקת.

 

על ידי ביצוע טיפים אלה, את יכולה לפתח שגרת טיפול פנים ששומר על העור השמנוני שלך בריא, מאוזן, ללא פגמים.

 

למה כדאי לשים לב בשגרת טיפוח פנים לנערות?

 

גיל מתאים: בנות צריכות להשתמש במוצרים לטיפוח עור המתאימים לגיל ולסוג העור שלהן, כדי לשמור על לחות העור ועל בריאותו. חשוב לבחור בקרם לחות קל שלא יסתום להם את הנקבוביות.

 

סוג עור: יש לקבוע קודם את סוג העור שלהן ולבחור מוצרים המתאימים לצרכים הספציפיים שלהן. זה יכול לעזור למנוע פצעונים, יובש, ובעיות עור אחרות.

 

ניקוי עדין: נערות צריכות להשתמש בניקוי עדין שמתאים לסוג העור שלהן כדי למנוע גירוי ויובש. חשוב להימנע משימוש במים חמים, שיכול לייבש את השמנים הטבעיים.

 

הגנה מפני השמש: נערות צריכות להגן על העור מפני קרני UV המזיקות של השמש באמצעות קרם הגנה עם ספקטרום רחב בעל SPF של לפחות 30. חשוב למרוח קרם הגנה כל שעתיים וללבוש בגדי מגן וכובעים כאשר מבלים בחוץ.

 

הרגלים בריאים: עודדו אותן לשמור על תזונה ואורח חיים בריא כדי לתמוך בעור בריא. זה כולל שתייה מרובה של מים, אכילת פירות וירקות, שינה מספקת, והימנעות מעישון ומצריכת אלכוהול מוגזמת.

 

הימנעות ממוצרים קשים: בנות צריכות להימנע משימוש במוצרים קשים, כגון קרצוף העור ופילינג כימי, שיכולים להזיק לעור. חשוב לבחור מוצרים עדינים ולא מגרים. על ידי תשומת לב לגורמים אלה, אפשר לפתח שגרת טיפול פנים המותאמת לצרכים הייחודיים לגיל  שתעזור להן להשיג עור בריא וזוהר.

 

דורית שטרנבך
דורית שטרנבך
לגעת ביופי

מנהלת פורום קוסמטיקה ויועצת מקצועית

שמי דורית שטרנבך, העסק שלי נקרא "לגעת ביופי" בהרצליה פיתוח, אני קוסמטיקאית מומחית בטיפולי פנים. תחומי ההתמחות שלי הם: טיפולי אקנה, טיפולי אנטי אייג'ינג, טיפולי פלזמה, מזותרפיה, ופיגמנטציה.

מידע נוסף על מנהלת הפורום