לק ג'ל מציע גימור עמיד ומבריק שקשה להשיג עם לק רגיל. עם זאת, הסרתו יכולה להיות אתגר. מדריך זה יסייע לכן בתהליך של הסרת לק ג'ל בבית, באמצעות אמצעות שיש בכל בית ואציטון.

מה מייחד לק ג'ל?

 

לק ג'ל זכה לפופולריות עצומה בתעשיית היופי בשל עמידותו הגבוהה וכיום, נהוג להשתמש בג'ל גם לצורך בניית ציפורניים. בניגוד ללק רגיל, לק ג'ל מתקבע תחת מנורת UV או LED, ויוצר גימור קשיח ומבריק שיכול להחזיק מעמד במשך שבועות. הבנת המאפיינים הייחודיים של לק ג'ל חיונית להסרה מוצלחת.

     

  • הרכב לק ג'ל:
    לק ג'ל מורכב משילוב של מונומרים נוזליים ואבקת פולימר. תערובת זו יוצרת חומר סמיך וצמיג הנצמד חזק למשטח הציפורן. נוסחת הלק ג'ל מכילה גם פיגמנטים, מייצבי UV ומרכיבים נוספים המאפשרים השגת צבעים מרהיבים ומניעת דהייה.
  • תהליך ההדבקה:
    לק ג'ל נועד ליצור קשר חזק עם הציפורן הטבעית. במהלך תהליך המריחה, מורחים שכבת בסיס ליצירת בסיס להדבקה של לק הג'ל. לאחר מכן מורחים את הלק ג'ל במספר שכבות דקות, כאשר כל שכבה נרפאת תחת מנורת UV או LED.
  • אתגר ההסרה:
    בשל הקשר החזק שלו, לק ג'ל לא ניתן להסרה בקלות על ידי קילוף שלו כמו לק רגיל. תהליך ההסרה דורש קצת יותר מאמץ וטכניקות מיוחדות. אם זה לא נעשה נכון, הסרה לא נכונה עלולה לפגוע בציפורן הטבעית ולהחליש את המבנה שלה.

 

למה אי אפשר פשוט לקלף את הלק ג'ל?

 

קילוף לק ג'ל אולי נראה כמו פתרון מהיר וקל, אבל זה לא מומלץ. לק ג'ל יוצר קשר חזק עם הציפורן הטבעית, וניסיון לקלף אותו עלול לגרום לנזק משמעותי.

     

  • היצמדות חזקה לציפורן:
    לק ג'ל נוצר במיוחד כדי להיצמד בחוזקה למשטח הציפורן. כאשר הוא נרפא תחת מנורת UV או LED, לק הג'ל מתקשה ונקשר בחוזקה לציפורן. הקשר הזה חזק הרבה יותר מזה של לק רגיל, וזו הסיבה שקילופו יכול להוביל לנזק לציפורניים.
  • סיכון לפגיעה בציפורניים:
    קילוף לק ג'ל עלול לגרום לצורות שונות של נזק לציפורניים. ניתן לקלף את השכבה העליונה של הציפורן ולהשאיר אותה דקה וחלשה. דבר זה יכול להוביל לשבירת ציפורניים ואפילו זיהום. בנוסף, קילוף בכוח של לק ג'ל עלול לגרום לחלק העליון של הציפורן להיות מחוספס ולא אחיד, מה שמקשה על הדבקות התקינה של לק חדש בעתיד.
  • הסרה לא מלאה:
    כאשר מקלפים לק ג'ל, יש סיכוי גבוה להשאיר מאחור שאריות או חתיכות לק קטנות על הציפורן. זה יכול להפוך את פני השטח ללא אחיד.

 

אמצעים חיוניים להסרת לק ג'ל בבית

 

הסרת לק ג'ל בבית דורשת מספר אמצעים חיוניים כדי להבטיח תהליך הסרה חלק ויעיל. להלן האמצעים העיקריים:

  • אצטון:
    אצטון הוא המרכיב העיקרי הדרוש להסרת לק ג'ל. זהו ממס חזק המפרק ביעילות את הלק ג'ל ומאפשר הסרה קלה. הקפידו להשתמש באציטון טהור ולא במסירי לק המכילים אצטון, מכיוון שהם עשויים להיות לא כל כך יעילים.
  • כדורי צמר גפן או רפידות:
    כדורי צמר גפן או רפידות משמשים למריחת האציטון על הציפורניים. יכולים לסייע להשרות את הציפורניים ומקלים על תהליך הסרת לק ג'ל.
  • נייר אלומיניום או אטבי ציפורניים:
    אמצעים אלה משמשים ליצירת מחסום בין הכותנה הספוגה באציטון לאוויר, ועוזר למנוע מהאצטון להתאדות מהר מדי. ניתן לחתוך נייר אלומיניום לריבועים קטנים הנכרכים סביב כל אצבע, בעוד שקליפסי ציפורניים תוכננו במיוחד כדי להחזיק כותנה ספוגה באציטון במקומו בצורה מאובטחת.
  • פצירה:
    אמנם מדובר באלמנט לא חיוני, אבל חשוב לדעת כי פצירה יכולה להיות מועילה בליטוש עדין של פני הלק ג'ל לפני מריחת אצטון. זה עוזר לשבור את השכבה העליונה ומאפשר לאציטון לחדור את שכבות הלק ג'ל בצורה יעילה יותר.

 

מדריך שלב אחר שלב: כיצד להסיר לק ג'ל עם אצטון?

     

    • הכנה מקדימה
      לפני שאתן מתחילות בתהליך הסרת לק ג'ל, חשוב לאסוף את כל האמצעים הדרושים ולוודא שיש לך אזור מאוורר היטב. הנה איך להתכונן להסרה:
      ראשית, אספו את האצטון, כדורי צמר גפן או רפידות, נייר אלומיניום או אטבים לציפורניים ופצירה אם תרצו. ודאו שיש לכם מספיק כדורי צמר גפן או כריות כדי לכסות כל ציפורן.
      לאחר מכן, השתמשו בפצירה כדי לשפשף בעדינות את פני הלק ג'ל. זה עוזר לשבור את השכבה העליונה ומאפשר לאציטון לחדור את שכבות הלק ג'ל בצורה יעילה יותר.

 

    • השריית הציפורניים
      לאחר שהכנתם את הציפורניים לקראת ההסרה, הגיע הזמן להשרות אותן באציטון. בצעו את השלבים הבאים:
      קחו צמר גפן או רפידה והשרו אותו באציטון. הניחו את הכותנה הספוגה באציטון ישירות על הציפורן, וודאו שהיא מכסה את כל משטח הציפורן.
      עטפו כל אצבע בנייר אלומיניום, וודאו שהכותנה תישאר במגע עם הציפורן. לחלופין, ניתן להשתמש בקליפסי ציפורניים כדי להדק את הכותנה במקומה.
      השאירו את נייר הכסף או הקליפים למשך כ-10-15 דקות. זה מאפשר לאציטון לפרק את הלק ג'ל.
    • הסרת הג'ל
      לאחר ההשריה, זה הזמן להסיר את הלק ג'ל. בצעו את השלבים הבאים:
      הסירו נייר כסף או קליפ אחד בכל פעם והחליקו בעדינות את הכותנה מהציפורן. כדאי לשים לב שהלק הג'ל התחיל להתרומם או להתמוסס.
      השתמשו בדוחף לציפורן או במקל תפוזים כדי לגרד בעדינות את לק הג'ל שהתרופף. היזהרו לא לגרד חזק מדי או לפגוע בציפורניים הטבעיות.
      אם יש שאריות עקשניות של לק ג'ל, אפשר לחזור על תהליך ההשריה עוד כמה דקות או להשתמש בדוחף לציפורן כדי להרים אותו בזהירות.
      לאחר הסרת כל הלק ג'ל, שטפו את הציפורניים במים חמים ויבשו אותן. מרחו שמן מזין לציפורן או קרם לחות כדי להעניק לחות לציפורניים.

 

איך לטפל בציפורניים לאחר הסרה?

 

לאחר הסרת לק ג'ל, חשוב לתת לציפורניים קצת טיפול ותשומת לב. הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לטפל בציפורניים לאחר הסרת לק ג'ל:

     

  • לחות, לחות, לחות:
    אצטון יכול לייבש את הציפורניים, ולכן, זה חיוני לחדש את הלחות. ניתן שמן מזין לציפורן או קרם ידיים המעניק לחות באופן קבוע כדי לשמור על לחות הציפורניים והעור שמסביב.
  • תנו לציפורניים שלכם הפסקה:
    הסרת לק ג'ל עלולה להיות קשה לציפורניים, לכן מומלץ לאפשר להן קצת זמן להתאושש. שקלו להשאיר את הציפורניים חשופות לכמה ימים או בחרו בטיפול ציפורניים עדין המקדם חוזק ותיקון.
  • הקפידו על היגיינת הציפורניים:
    הניקיון חיוני לציפורניים בריאות. הקפידו לשמור על ציפורניים נקיות על ידי שטיפתן באופן קבוע במים וסבון עדין. הימנע משימוש בכימיקלים קשים או במסירי לק מיד לאחר הסרת הג'ל כדי לתת לציפורניים הזדמנות להתאושש.
  • חזקו את הציפורניים:
    כדאי לשקול לשלב מחזק ציפורניים בשגרת טיפוח הציפורניים. מוצרים אלה מכילים מרכיבים שעוזרים לחזק ולהגן על הציפורניים מפני נזק.

כמובן, שבעת הצורך כדאי לפנות לאשת מקצוע, קוסמטיקאית שמתמחה בתחום או מניקוריסטית לצורך קבלת טיפול איכותי.

 

הסרת לק ג'ל בבית היא תהליך חסכוני ופשוט. עם הכלים, אמצעי הזהירות והטכניקות הנכונות, תוכלו לעשות זאת בקלות מבלי לגרום נזק לציפורניים. זכרו תמיד להרטיב את הציפורניים לאחר מכן בכדי לחדש את הלחות שאבדה במהלך הטיפול באציטון.

דורית שטרנבך

מנהלת פורום קוסמטיקה ויועצת מקצועית

שמי דורית שטרנבך, העסק שלי נקרא "לגעת ביופי" בהרצליה פיתוח, אני קוסמטיקאית מומחית בטיפולי פנים. תחומי ההתמחות שלי הם: טיפולי אקנה, טיפולי אנטי אייג'ינג, טיפולי פלזמה, מזותרפיה, ופיגמנטציה.

מידע נוסף על מנהלת הפורום