כאן תוכלו לקבל את כל המידע לגבי כיצד להאריך ריסים, תוך התמקדות הן בשיטות מהירות והן בדרכים טבעיות להגביר את האורך והנפח של הריסים.

הבנת מחזור הצמיחה של ריסים

 
לריסים, כמו לכל שיער אחר בגופנו, יש מחזור גדילה המורכב משלושה שלבים: אנגן, קטגן וטלוגן. שלב האנאגן הוא שלב הצמיחה הפעילה, שבמהלכו זקיקי השיער מייצרים תאים חדשים והריסים מתארכים. שלב זה יכול להימשך בין 30 ל-45 ימים.
 
לאחר שלב האנאגן מתחיל שלב הקטגן. זהו שלב מעבר שבו הריסים מפסיקים לגדול והזקיקים מתחילים להתכווץ. שלב הקטגן נמשך בדרך כלל כשבועיים עד שלושה שבועות.
 
לבסוף, מתרחש שלב הטלוגן, המכונה גם שלב המנוחה. בשלב זה, זקיקי השיער רדומים, והריסים ייפלטו בסופו של דבר באופן טבעי. שלב הטלוגן יכול להימשך כ-100 ימים.
 
חשוב להבין את מחזור הצמיחה של הריסים מכיוון שהוא עוזר לנו להבין מדוע יש צורך להאריך אותם. מכיוון שלכל ריס יש מחזור גדילה אישי משלו, לא כל הריסים יהיו באותו שלב באותו זמן. זו הסיבה שאנו עשויים להבחין בכמה ריסים נושרים בזמן שחדשים צומחים.
 
על ידי הבנת המדע מאחורי מחזור הצמיחה, אנו יכולים לתכנן ולתחזק את הארכת הריסים שלנו בהתאם. חשוב לציין שתוספות ריסים מוצמדות לריסים הטבעיים הבודדים, כך שככל שהריסים הטבעיים נושרים, גם התוספות יישרו. לכן נדרשים טאצ'-אפים קבועים לשמירה על מראה הריסים הרצוי.
 

מדוע כדאי לשקול להאריך את הריסים?

 
ישנן מספר סיבות מדוע כדאי לשקול להאריך את הריסים. בראש ובראשונה, ריסים ארוכים ומלאים יותר יכולים לשפר באופן מידי את היופי של העיניים, ולגרום להם להיראות תוססים ומפתים יותר. הם יכולים להוסיף נופך של זוהר למראה הכללי, בין אם זה לאירוע מיוחד או לשגרת היומיום שלך.
 
תוספות ריסים יכולות גם לחסוך זמן בשגרת האיפור היומית. עם ריסים ארוכים יותר, ניתן למנוע את הצורך למרוח כל כך הרבה מסקרה או לבזבז זמן בסלסול הריסים . זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אלו שנמצאות תמיד בדרכים או מעדיפות מראה איפור טבעי יותר.
 
יתרון נוסף של הארכות ריסים הוא שהן יכולות לעזור להגביר את הביטחון העצמי . כאשר אתן מרגישות טוב עם המראה שלכן, דבר זה יכול להשפיע לטובה על ההערכה העצמית שלכן ועל האופן שבו אתן מתקשרות עם אחרים.
 
מי שסובלת מריסים דלילים או קצרים באופן טבעי, תוספות ריסים יכולות לספק את הנפח והאורך הרצוי. הם יכולים ליצור מראה דרמטי ומוגדר יותר, לגרום לעיניים לבלוט ולמשוך תשומת לב.
 
לבסוף, הרחבות ריסים מציעות נוחות. לאחר יישום על ידי איש מקצוע, הם יכולים להחזיק מעמד מספר שבועות עם טיפול ותחזוקה נאותים.
 

בדיקת הארכת ריסים מקצועית: האם זה בשבילך?

 
מי ששוקלת הארכת ריסים מקצועית, חשוב שתבין אם זו הבחירה הנכונה עבורה. הרחבת ריסים דורשת רמה מסוימת של מחויבות ותחזוקה, לכן חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות לפני קבלת החלטה.
 
אחד היתרונות המרכזיים של הארכת ריסים מקצועית הוא המומחיות של הטכנאי או קוסמטיקאית אשר תבצע את ההליך. כדאי לוודא שיש לו את הידע והמיומנות ליישם את התוספות בצורה בטוחה ומדויקת – מה שיבטיח מראה טבעי וחלק.
 
חשוב לציין כי הארכת ריסים מגיעה עם השקעה כספית. העלות של הבקשה הראשונית ופגישות הטאצ'-אפ הבאות עשויות להצטבר עם הזמן. חשוב לקחת בחשבון את התקציב והאם יש נכונות להקצות כספים גם לתחזוקה.
 
היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההשפעה הפוטנציאלית על הריסים הטבעיים. בעוד שתוספות מיושמות כהלכה לא אמורות לגרום לנזק, יישום לא נכון או הזנחת טיפול נאות עלולים להוביל להחלשת ריסים או גרימת נזקים.
 

המוצרים הטובים ביותר להארכת הריסים במהירות

 
בכל הנוגע להארכת ריסים מהירה, ישנם מספר מוצרים בשוק שיכולים לסייע בהגעה לתוצאות הרצויות. להלן שלוש קטגוריות של מוצרים הידועים ביעילותם בהארכת ריסים במהירות:

     

  • סרום ריסים:
    כמו שיש ג'ל לגבות יש גם סרום ריסים פותח במיוחד כדי להזין ולחזק את הריסים, לקדם צמיחה ועובי. יש לחפש סרומים המכילים מרכיבים כמו ביוטין, פפטידים וויטמינים הידועים כמשפרים את בריאות הריסים. את הסרומים האלו מורחים בדרך כלל על קו הריסים פעם ביום וניתן להראות תוצאו תוך מספר שבועות של שימוש קבוע.
  • מסקרה עם תכונות מתארכות:
    ישנן מספר מסקרות זמינות שתוכננו במיוחד לספק אפקטים מאריכים. למסקרות הללו יש לרוב מברשת או נוסחה ייחודית המצפה כל ריס בנפרד, ויוצרות אשליה של ריסים ארוכים ומלאים יותר.
  • ריסים מלאכותיים או הארכת ריסים:
    מי שמחפשת אפקט מיידי ודרמטי, ריסים מלאכותיים או הארכת ריסים יכולים להיות עבורה אופציה מצוינת. ניתן למרוח ריסים מלאכותיים בבית באמצעות דבק וניתן להתאים אותם לאורך ולנפח הרצויים.

 

טיפול נכון – איך לגרום להארכת הריסים להחזיק מעמד זמן רב יותר?

 
טיפול נכון בתוספות הריסים חיוני כדי להבטיח שהן יחזיקו מעמד זמן רב יותר וישמרו על המראה היפה שלהן. הנה כמה טיפים שבכוחם לסייע לשמור על תוצאות הטיפול:

     

  • הימנעות מהרטבת התוספות ב-24 עד 48 השעות הראשונות לאחר היישום. מים עלולים להחליש את הדבק ולגרום לתוספות ליפול בטרם עת. יש להיזהר בזמן המקלחת או שטיפת הפנים ולנסות לשמור על הריסים יבשים ככל האפשר במהלך התקופה הראשונית הזו.
  • נקו בעדינות את הריסים באופן קבוע באמצעות תכשיר ניקוי עדין ללא שמן. יש להשתמש במברשת רכה או בשרביט מסקרה חד פעמי כדי להסיר בזהירות כל איפור, לכלוך או פסולת. יש להימנע משימוש ברפידות צמר גפן, מכיוון שהסיבים עלולים להיתפס בתוספות.
  • יש להימנע משפשוף או משיכה של הריסים. היו עדינים בעת ייבוש הפנים או מריחת מוצרי טיפוח סביב אזור העיניים. שפשוף או משיכה נמרצים עלולים לגרום להתרופפות התוספות או ליפול.
  • הימנעו משימוש במוצרים על בסיס שמן, כולל מסירי איפור, קרמי לחות ומסקרות. שמן יכול לפרק את הדבק המשמש להארכת ריסים, ולגרום להם להתנתק.
  • הימנעו משימוש במסקרה עמידה למים על תוספות הריסים, מכיוון שהיא עלולה להיות קשה להסרה ועלולה לגרום לנזק בעת ניסיון להוריד אותה.
  • שימו לב לתנוחת השינה. שינה על הבטן או עם הפנים ישירות על הכרית עלולה לגרום לריסים להסתבך או להתכופף. מומלץ לנסות לישון על הגב או להשקיע בציפית משי או סאטן, שיוצרת פחות חיכוך ועוזרת לשמר את שלמות התוספות.

הארכת הריסים יכולה לשפר משמעותית את המראה. בין אם תבחרו להשתמש במוצרים, בתרופות ביתיות או בטיפולים מקצועיים, המפתח הוא עקביות וטיפול נכון.  יש לזכור שהריסים של כל אחד הם שונים, אז מה שמתאים לאחת אולי לא יעבוד עבור אחרת. המשיכי לנסות שיטות שונות עד שתמצאי את האחת שמתאימה לך ביותר ותעניק לך את הריסים המשגעים שתמיד חלמת עליהם.

 

דורית שטרנבך
דורית שטרנבך
לגעת ביופי

מנהלת פורום קוסמטיקה ויועצת מקצועית

שמי דורית שטרנבך, העסק שלי נקרא "לגעת ביופי" בהרצליה פיתוח, אני קוסמטיקאית מומחית בטיפולי פנים. תחומי ההתמחות שלי הם: טיפולי אקנה, טיפולי אנטי אייג'ינג, טיפולי פלזמה, מזותרפיה, ופיגמנטציה.

מידע נוסף על מנהלת הפורום