» » קוסמטיקה לגבר- הגבר החדש בא לעולם

קוסמטיקה לגבר- הגבר החדש בא לעולם

בסוף שנות התשעים התחלנו להתוודע למושג חדש שנכנס לשפה הציבורית, הגבר החדש. מושג שלא חדל להופיע במגזיני אופנה וקוסמטיקה, במדורי רכילות, בראיונות עם גברים ונשים, מודעות פרסום שונות וכמובן בתוכניות טלוויזיה וסרטים.

מה זה הגבר החדש? מה ההבדל בינו לבין הגבר הישן וכיצד הוא הופיע בעולמנו פתאום? ננסה לענות על שאלות אלו, אשר בוודאי לכל איש בתעשיית הקוסמטיקה והאופנה יש תשובות משלו לכך.

מי זה הגבר החדש?

הגבר החדש הוא לא עוד הגבר שהכרנו מסרטי המערבונים או הפעולה, לא עוד הגבר שלא מתעניין במראה שלו, שלובש בגדים ישנים ושלא מטריד אותו שיש יותר או פחות שיער במקומות מסוימים. הגבר החדש הוא מי שדואג לטפח את עצמו מבחינה קוסמטית, דואג להיראות טוב, להתלבש יפה, מודע לעצמו, מודע למה שהולך באופנה ולא מפריע לו אפילו לעשות דברים שבעבר היו נחשבים נשיים.

הגבר החדש לא יהסס ללכת לטיפולי קוסמטיקה לגבר כדי להסיר שיער בשעווה או לעבור טיפולי פדיקור ומניקור , יש מי שאפילו יסדר את הגבות שלו. איך נשים מגיבות לכך? יש כאלו שנהנות מהעובדה שלא רק הן הולכות לקוסמטיקאית, אחרות היו מעדיפות שהגבר יתעסק בעניינו ולא יעשה דברים ששמורים לנשים.

תופעת הגבר החדש, מה שמכונה בעגה של הרחוב "מטרוסקסול", היא דבר חדש יחסית. אומנם כבר בעבר גברים נהגו להתלבש יפה, לכולנו זכורים הגברים עם החליפות והכובעים המרשימים. אך בשנות השבעים והשמונים החלו הגברים להיפתח יותר לשינויים באופנה ובשנות התשעים ובמיוחד בשנות האלפיים זה הפך כבר להרבה מעבר מאשר חולצה חדשה או התאמת מכנס לנעליים. הגבר החל להתעניין גם בדברים אחרים. מטפח את עצמו, שומר על הגיזרה שלו, מוודא שכל שערה במקום ואם יש יותר מדי שערות, הוא דואג להסיר אותן.

למה בעצם הופיע הגבר החדש?

יש לכך כמה הסברים. הראשון, שיווק. חברות אופנה וקוסמטיקה הבינו שהן לא פונות ולכן הן לא מגיעות לחצי מקהל הלקוחות הפוטנציאלי מאחר והן פונות רק לנשים. לכן הם החליטו לייצר קווי עיצוב מותאמים לגברים. כך הגברים החלו להתעניין במוצרים שבעבר לא נועדו להם וכך נוצרו למשל מוצרי קוסמטיקה לגבר . מדובר על מוצרים כמו תכשירי שיער, איילנר, סבונים, בשמים וטיפולים כגון הסרת שיער, עיצוב גבות ועוד.


ההסבר השני, העלייה בחשיבות המראה. שנות התשעים עם ריבוי הערוצים, המראה שלנו הפך להיות חשוב יותר ואנחנו התחלנו לסגוד ליופי. גברים לא שונים בכך. גם הם הבינו שהעולם מעדיף אותם יפים ומטופחים.

ההסבר השלישי, חברתי. בשנות התשעים קבוצות מסוימות באוכלוסייה, למשל, הקהילה ההומולסבית, הפכה דומיננטית יותר. קבוצה זו הצליחה להנחיל ערכים שונים שבעבר נתפסו כנשיים בעיניי חלק מהגברים. בין שאר הערכים היה טיפוח המראה.

בסיכומו של דבר, היום הגבר מטופח הרבה יותר מאשר בעבר, זה הגבר החדש אותו אנו פוגשים בכל פינת רחוב ומביט עלינו מכל שלט פרסום.

עוד באותו נושא

בניית ציפורניים – כל מה שחשוב לדעת

בניית ציפורניים – כל מה שחשוב לדעת

עם מגוון של סוגים ועיצובים לבניית ציפורניים ניתן להנות מציפורניים מטופחות, בריאות וייחודיות ביותר הן לאירוע חשוב או סתם לשגרת היום יום   ניתן...

קוסמטיקה פור יו

קוסמטיקה פור יו

cosmetica4u הוקם מתוך מטרה לספק לכל מי שמחפש מידע בתחום האסתטיקה והיופי או מעוניין לאתר קוסמטיקאית מנוסה ומומלצת באזור מגוריו לקבל מענה איכותי...

טיפולי אקנה - איך עושים את זה נכון

טיפולי אקנה - איך עושים את זה נכון

העור דומה למסך קולנוע, מוקרנים עליו אירועים פיזיים ולא פיזיים, למשל, אם אתה נבוך, יראו את זה. אקנה גורם לחוסר ביטחון אצל רבים וגורם משפיע באופי...

איפור מקצועי – ככה עושים את זה נכון

איפור מקצועי – ככה עושים את זה נכון

אחרי איפור מקצועי כולנו מרגישות פשוט מושלם. אז מתי נשתמש בו ומה ההבדל בינו לבין איפור חובבני? התשובות לפניכם גם אם באיפור היום-יומי אנחנו...

קוסמטיקה טבעית - קווים לדמותה

קוסמטיקה טבעית - קווים לדמותה

אחרי שנים בהן נלחמו לקוחות נגד חברות קוסמטיקה שעשו ניסויים בחיות, השינוי בתודעה נותן את אותותיו גם בנתוני המכירות   לפי נתונים שונים...